Poslední metro pojede o hodinu déle, můžete si protáhnout večer
Jedná se o obrat o 180 stupňů oproti předchozímu návrhu, který měl prosadit, aby poslední metro vyjíždělo již půl hodiny před půlnocí. Květnové volby se však nezadržitelně blíží, a tak se šéf představenstva DP a zároveň předseda výboru dopravy pražského zastupitelstva David Vodrážka (ODS) zasadil Pražanům o změnu. Jakékoliv domněnky o předvolebních tazích ve spojitosti s prosazením návrhu však Vodrážka odmítá. Přijetí návrhu okomentoval: „Pražská hromadná doprava je v evropském žebříčku hodnocena jako čtvrtá nejkvalitnější a posílení nočních víkendových spojů by nám mohlo pomoci dostat se ještě o něco výše. Nechceme už mít bramborovou medaili.“
Za ten komfort to stojí
Prodloužení provozu nočního metra s sebou přináší ale i jednu negativní skutečnost – zvýšení nákladů. Zpožděný výjezd posledního metra znamená o hodinu déle rozsvícené veškeré stanice, delší pracovní dobu personálu, ale také i větší spotřebu energie metra samotného. To všechno by mohlo ročně vyjít až na 40 milionů korun navíc. „Není to sice málo, ale za zlepšení komfortu v Praze to určitě stojí,“ podotkl Vodrážka. Po zkušební době prodlouženého provozu přijde na řadu kalkulace, která by měla rozhodnout o tom, zda jsou finance vynaložené na delší fungování noční dopravy únosné, či zda se bude doprava muset vrátit zpět do zajetých kolejí.
Policie posílí hlídky
Další problematickou skutečností jsou opilci, kteří se pražskou hromadnou dopravou navracejí v pozdních hodinách domů. Díky tomu, že se prodlouží odjezd posledního metra a oni budou moci déle pít, by mohla stoupnout jejich agresivita. Městská policie proto posílí noční hlídky v jednotce Metro ze současných 210 na 270 lidí.
Představenstvo také zvažuje větší frekvenci odjezdů metra na lince B, zejména pak ve špičkách pracovního dne, a to mezi zastávkami Českomoravská a Smíchovské nádraží.
Jan Zima