Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Jakub Vágner během přednášky. Zdroj: David Smítka

Doporučuji jen to, co se mi osvědčilo, říká rybářská legenda Jakub Vágner

První den veletrhu For Fishing v letňanské PVA Expo aréně začal přesně v deset ráno. Už v tu chvíli přede dveřmi nedočkavě podupávaly stovky nadšenců do rybaření. A dostali, co chtěli: haly jsou plné stánků se zbožím a vybavením, ale jsou zde i aktivní rybáři, kteří nejen prodávají, ale dělí se s lidmi o své zkušenosti z praxe. Brzy je mezi stánky doslova hlava na hlavě.

Organizátoři ty „hlavy“ i sečetli: i po ročnících negativně poznamenaných covidovou pandemií se veletrh vrátil do povědomí rybářů a přilákal přes 31 tisíc lidí. „Vůbec bych se nedivil, kdyby to byl ročník s největší návštěvností, každopádně to bude určitě v TOP 3 od samotného založení výstavy v roce 2009,” říká uznávaný rybář Jakub Vágner (42), který se novinářské návštěvy ochotně ujal.

Každá přednáška je originál

For Fishing není tradičně jen prodejní akce, ale i kulturní zážitek. Pro návštěvníky jsou připraveny zajímavé tematické přednášky: od chytání halibutů v Norsku až po ukázku nových návazců a nástrah ve velkém akváriu.

Sám Jakub Vágner má pro zvídavé diváky připravené dvě přednášky. První se týká lovu hlavatek, jež označuje za „vášeň mého života“ v druhé vypráví o zážitcích z lovu zlaté parmy v Bhútánu. Lidem popisuje nejen lov samotný, ale mluví i o tom, jak vnímá úspěch; v přednášce o Bhútánu vypráví i o kulturní zvycích země a celkové atmosféře během náročné expedice.

„Mluvím z praxe a říkám jenom to, co jsem zažil a doporučuji to, co se mně samotnému osvědčilo. Nemám to nějak zvlášt´ připravené, každá moje přednáška je vždycky trochu originál,“ podotýká Vágner.

Veletržní představení inovativního zboží

Ani třetí den akce zájem návštěvníků ani prodejců neopadá. Veletrh je ideální platformou jak pro velké a známé firmy, tak pro ty malé a začínající. Mezi těmi novými je i Vágnerova značka Vagner Fishing. Jakub ji založil před dvěma lety, především pro modernizaci lovu sumců.

„Celý život jsem pomáhal vyvíjet produkty pro evropské společnosti, a proto se mě kamarádi snažili přesvědčit, abych založil svou vlastní značku. Věděl jsem, že když to neudělám ve věku okolo čtyřicítky, tak už pak bude příliš pozdě. Jsme zatím na začátku, ale za dva roky jsme udělali obří kus práce,“ pochvaluje si Vágner. „Prodáváme pouze prověřené zboží. I když představujeme nějakou novinky, vždycky je to tak, jsme ji předtím minimálně rok testovali. To je naše zásada,“ dodává.

Mezi další zelenáče patří firma Fishing Base s jejich moderním vozíkem na rybářské vybavení, či Ozcorp Fishing s nerezovými stojany vlastní výroby. Větší značky DK Fishing a Nikl strhávaly pozornost obrovským sortimentem za poměrně příznivé ceny. Stánek se svými produkty zde měl i jiný známý rybář a influencer Matěj Houška.

Sám Jakub Vágner si čtyřdenní akci plnou skvělé atmosféry a také neomezené zásoby kofeinu pochvaluje: „Myslím si, že všichni vystavovatelé mohou být velmi spokojeni, stejně tak i návštěvníci. Nejde jen o to, že tu mohli nakoupit a poznat inovativní produkty, ale je to i místo pro setkávání a objev nových metod, kterými mohou svou vášeň zase o něco obohatit.“


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.