Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Na Valentýna je větší zájem o přepychovou květinu než o drahou polovičku

GLOSA: Čtrnáctý únor se navzdory své komerčnosti stává u některých mladých Čechů čím dál populárnější. A zatímco si obchodníci mnou ruce nad tučným ziskem, lidé běhají jako pomatení po květinářstvích a obchodech s čokoládou kvůli jakési valentýnské tradici. A mnozí děkují Bohu, že i přes koronavirovou krizi jsou tyto prodejny stále otevřené. Zdá se, že svátek zamilovaných s sebou táhne jedno nepsané pravidlo: koupit dárek, jen aby se neřeklo.

Ačkoliv se svátek svatého Valentýna tváří jako nejzamilovanější den roku s hromadou infantilních srdíček, kterým se nedá vyhnout ani na internetu, svoji komerčnost si neodpáře. Láska se totiž evidentně u spousty lidí měří jen podle počtu zakoupených růží a cenou čokolády. Muži tajně doufají, že je jejich ženuška přivítá v saténovém negližé, když to nejvíc sexy, co na ní za celý rok vidí, je tak maximálně kuchyňská zástěra. Ženy zase očekávají, že jejich polovička přicupitá s pugétem a bonboniérou. V případě, že zapomene, noc na gauči má jistou. 

Letošní slavení bude ale kvůli pandemii poněkud odlišné. Covid totiž téměř do všeho hodil vidle. Romantická večeře v restauraci? Utřete slzu a zapomeňte, letos se ukáže, jak umíte vařit. Pokud vyhraje lenost, kulinářský zážitek v podobě párků s rohlíkem nebo romantická donáška pizzy jedna plus jedna zdarma to jistí. Pak už se jen rozhodnout, zda povečeřet v obýváku u televize nebo v obležení svíček přepychově u stolu. Ještě štěstí, že covid nezavřel alespoň zmíněná květinářství a obchody s čokoládou. Jistotou zůstává i víno ze supermarketu. Právě na něm se ukáže míra vaší zamilovanosti a ochoty si připlatit. On totiž proslulý „krabičák“ za pár kaček oku ani žaludku příliš nelahodí. Ale nebojte, obchodní řetězce určitě nabízejí mnoho vín ve valentýnské slevě.  

Srdce neplesá jen zamilovaným, ale právě i obchodníkům. Pro ně je Valentýn senzací, protože už od začátku února jejich tržby rostou. Kytice rudých růží se totiž pohybují klidně i v řádech tisíců korun a nad večeří, byt´ dovezenou, vaše peněženka teprve zapláče. S průměrným měsíčním platem Čechů 34 tisíc korun už totiž taková tisícovečka za jeden den zabolí, což potvrzuje i průzkum slevového portálu Picodi, podle kterého utratí Češi na Valentýna v průměru 844 korun. Co byste ale pro milovanou polovičku v tento slavnostní den neudělali, že? No tak holt svou lásku do konce měsíce zase o něco „uskromníte. Z Valentýna v posledních letech dělají haló hlavně mladí Češi. Jestli by snad nebylo lepší zůstat u Prvního máje. Pusa pod rozkvetlou třešní je doslova za hubičku a babičce alespoň nemusíte vysvětlovat, o čem se mluví.


Dominika Fuchsová
Dominika Fuchsová
Jsem studentkou třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky. Najdete mě v nejzazším koutě kavárny s hudbou v uších.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.