Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Lesk a bída obrů

Jsou jich plné noviny - giganti z Manchesteru a Madridu. Jenže zatímco královský Real válcuje soupeře a vede španělskou Primera División, City se trápí a zdaleka nenaplňují předsezónní ambice.
foto: Arturo Rodriguez, AP

José Mourinho, foto: Arturo Rodriguez, AP

Oba týmy se pyšní velkým bohatstvím, oba disponují kvalitními kádry. Jenže to je všechno, co tyto týmy spojuje.

Real Madrid je milovaným dítětem prezidenta Peréze. A nutno říct, že se Peréz o klub stará více než dobře. Před probíhajícím ročníkem přivedl na Santiago Bernabeu „The Special One“, trenéra José Mourinha, jednoho z nejrespektovanějších mužů ve svém oboru, aby strádajícímu obrovi vrátil lesk. A parta kolem Ronalda pod jeho vedením po pomalém rozjezdu šlape jako hodinky.

Angažování Mourinha byl jednoznačně prozíravý tah. Kouč ověnčený tituly z portugalské, anglické a italské ligy, vítěz Ligy mistrů a Poháru UEFA – kdo na světě může nabídnout lepší záruku?

Arabské bohatství nazaručuje úspěch

Zato uvnitř Citizens to tak hladce nejde. Tým vyhrál z deseti ligových kol pouhou polovinu a za vedoucí Chelsea už zaostává o osm bodů. Kádr tvoří jedni z nejdražších hráčů světa, ale na hřišti už to tak nevypadá.

Šejk Mansúr, vlastník City, vybíral nové akvizice neuvážlivě a kádr zkrátka netvoří tým. Tým, jaký je cítit z Realu. Kolarov, Jerome Boateng, Silva nebo Balotelli byli v předchozích působištích téměř nepostradatelní, tady jsou obyčejnými kusy.

A zabrat tak dostává i psychika těchto borců. Jsou zvyklí, že na nich leží hra, že jim trenér důvěřuje. Jenže kouč Mancini je rád, když vůbec ukočíruje svoje emoce.

Ano, i do Realu přicházeli před sezónou noví hráči, jenže Di María, Özil nebo Carvalho zapadli skvěle. Teď se jich před věhlasným El Clásicem, derby mezi Realem a Barcelonou, bojí i samotná Guardiolova družina.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.