Nejnovější iPhone jde na dračku i bez Telefóniky
Telefon se prodává rekordně dobře i vzhledem k tomu, že jeden z významných operátorů Telefónica O2 jej přestal prodávat. Místo Telefóniky si zájemci mohou telefoun zakoupit na nově otevřeném internetovém obchod Apple store v českém jazyce. Nejnovější telefon s logem jablka je ale hitem po celém světě. Jen za první víkend prodeje si jej domů odneslo na čtyři miliony lidí.
Platí se hlavně za značku
Odhady prodejů starších modelů za celou dobu působení značky v ČR hovoří o zhruba 200 000 majitelů telefonů této značky. Proč je tedy nabídka iPhonů tak důležitá? „Neřekl bych, že je to až tak důležitý produkt. Operátoři vydělávají hlavně na službách, ne na telefonech. iPhone je spíše zajímavý produkt — lákadlo,“ říká Jan Březina, šéfredaktor webu mujmac.cz, IT magazínu specializovaného na značku Apple.
Ve své kategorii ale bývají smartphony s logem jablka hitem. „iPhony sice nikdy nebyly moc dotované, ale pokud se jich prodalo 200 000, zjistíme, že žádný jiný smartphone za plnou cenu takhle na odbyt nešel,“ vysvětluje Březina. Produkty Apple jsou přitom pověstné tím, že jsou poměrně drahé a zákazník v jejich případě platí hlavně značku.
Apple vyjednává tvrdě
Telefonica O2 do nabídky nezařadila chytré telefony iPhone 4S proto, že se s Applem nedohodla na vzájemně výhodných podmínkách. Společnost s logem jablka prý oproti minulým rokům požadovala příliš vysoké náklady na marketing produktů ze své dílny.
Na otázku, zda Apple vyvíjel vyšší tlak i na ostatní operátory, se Generaci 20 nepodařilo získat odpověď oficiálního zástupce. Důvěryhodný zdroj obeznámený se situací nám ale prozradil, že jednání s firmou Apple jsou vždycky tvrdá.
Na druhou stranu přiznává důležitost jejích produktů. „iPhone je produkt, který zkrátka operátor klientům chce a musí nabídnout,“ říká nejmenovaný zdroj. Naráží tím na značnou prestiž značky, která se rozšířila zejména mezi mladou generací.