Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Ze zákulisí oblíbeného pořadu Snídaně

Je středa, pět hodin ráno a studio Snídaně ve filmových ateliérech na Barrandově se pomalu probouzí k životu. Moderátoři míří do maskérny, osvětlovači připravují studio, aby obraz nebyl tmavý, Režisér Tomáš Soukup si prochází scénář. Za 55 minut začíná vysílání jednoho z nejoblíbenějších ranních pořadů.

Hlavní redaktorka Klára Baranová a její kolegové se postupně připravují na vysílání. ,,Za chvíli začnou přijíždět první hosté, zprávy máme připravené, ale vysílat se ještě nebude. Nejdřív nás čeká porada,” říká Baranová. Proto se v 5:20 celý redakční tým přesouvá do studia.

Každý z pracovníků si do ruky bere bodový scénář a režisér postupně vysvětluje harmonogram. ,,Dnes je celkem teplo, tak vysílání začneme venku,” upozorňuje Soukup a tázavě se dívá na moderátory, aby se ujistil, jestli s ním souhlasí. Ti si informaci pečlivě zapisují do svých kartiček, které mají po celou dobu u sebe. Všichni jsou i přes brzké vstávání plní energie. Pět minut před šestou vše oficiálně začíná. Jelikož je všední den, moderují Johan Mádr s Ondřejem Havlem a jejich pravá ruka Iveta Maurerová..

První host přichází tradičně hned po prvních ranních zprávách. Ve čtvrt na sedm je první prostor na krátké hodnocení a domluvu. Na řadě je reklama. ,,Teď máme trošku náročnější vysílací blok. Musíme jít do další reklamy přesně na čas, abychom neubírali prostor na rozhovor dalším hostům,” vysvětluje Soukup moderátorům. V tu chvíli je ve studiu téměř narváno. Místnost obklopuje několik kameramanů a další připravení hosté. Ty má na starost jedna z redaktorek a vysvětluje jim, kam se posadit, aby je kamera dobře zabrala: ,,Prosím, posuňte se víc doprostřed.”

Po reklamě následuje počasí a informace o dopravě. ,,Jezděte opatrně,” podotýká Iveta a předává slovo hlavním moderátorům. Ti už se věnují mladé paní, která přišla ukázat, jak si vyrobit domácí likér. ,,Máme zkušenost, že v nějaký čas nás více sledují muži, později zase ženy, které jsou třeba doma s dětmi. Proto nad tvorbou scénáře musíme přemýšlet, aby každý viděl to, co ho zajímá nejvíc,“ vysvětluje Baranová a doplňuje, že téma s likérem zaujme každého.

Všichni pracují v časovém presu, ale vysílání šlape jako hodinky. Hosté se střídají a i když se to nezdá, už je čtvrt na devět. Začíná hrát konečná znělka a moderátory čeká posledních 20 vteřin vysílání. ,,Mějte se krásně a zítra si nás nalaďte. Začínáme zase za pět minut šest,” rozloučí se s diváky a do studia se nažene celá redakce.

Je čas na druhou poradu a hodnocení odvysílané Snídani. ,,Dnes všechno proběhlo hladce, proto jsme se radili pouze pět minut a můžeme se vrátit do práce. Já jdu teď obvolat hosty na zítra, abychom si byli jistí, že s rozhovorem počítají,“ nastňuje Baranová. Moderátoři společně snídají a pomalu se rozejdou do svých domovů, aby se mohli připravit na další den.

 

Infobox:

Snídaně je nejsledovanější pořad, který si lidé zapnou ráno, než jdou do práce. Vysílá se od roku 1994 a za tu dobu se na moderátorských křeslech vystřídal nespočet lidí. Než se Snídaně dostala do dnešní podoby, prošla řadou proměn. Jak ve studiu, tak v grafice nebo výběru témat. Největší změna přišla na podzim loňského roku, kdy změnila název a dostala nové studio. Od podzimu už ranní vysílání svými prostory nepřipomíná klasický publicistický formát. Z normálního televizního studia se stalo, dá se říct, rodinné zázemí. A z názvu zmizel dovětek ,,s Novou“. Stanice také rozjela víkendové vysílání.


Natálie Chocholoušová
Studentka druhého ročníku, která miluje společnost dobrých lidí a víno.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.