V zasypaném paláci na hráče čeká zlo z dávných dob Akkadské říše
Na konci října spatřilo světlo světa nové pokračování hororové série Dark Pictures: House of Ashes. Příběh hráče zavádí do Iráku na vojenskou základnu USA. Velení se ujímá plukovník Eric King, který přilétá se radarovými snímky skladiště jaderných hlavic, schovaných někde poblíž základny. Zbraně musí jednotka zajistit a deaktivovat. Právě díky objevení lokality skladiště stanul Eric ve vedení a nahradil svojí manželku Rachel v poddání herečky Ashley Tisdale, která se do akce vydává coby zástupce velitele.
Na místě určení je jednotka přepadena iráckým úderným oddílem a hráč je poprvé postaven do role Salima – jedné z šesti hratelných postav. V tu chvíli začíná záležet na jeho rozhodnutích. Během střetu se jednotka propadne pod zem a postavy jsou rozděleny. V tu chvíli se hrdinové ocitají na neznámém místě s minimálním světlem a hra začíná vypadat strašidelně. Brzy vyjde najevo, že se všichni ocitli ve starém paláci říše Akkadů, civilizace žijící více než dva tisíce let před naším letopočtem na území Iráku.
Příběh brzy přestává být strašidelný
Jednotka pod vedením plukovníka Kinga má v celé hře problémy hlavně kvůli nebezpečným bytostem. Neustálá hrozba dávných upírů a zbytku iráckého komanda hráče drží stále ve střehu. Zhruba v první třetině přijde hráč na to, jak s démony bojovat. To hře ubere na strašidelné atmosféře, kterou umocňovala právě neschopnost se bránit.
Oproti loňskému dílu Little Hope je hra zabalená v novém grafickém plášti s velmi specificky zpracovaným světlem a skvěle vykreslenými detaily pískem zasypaného paláce. Epizoda se totiž převážně odehrává ve tmě a nejlepším kamarádem hrdiny se stává zapalovač nebo baterka. Viditelnost se sice o moc nezvýší, ale hororová atmosféra díky tomu roste. Rozhodnutí, která hráč dělá, ovlivňují charakter postav. Jedna špatná volba a z part´áka se může stát nepřítel.
Příliš akce zastiňuje funkci dialogů
Hra si zachovala oblíbenou roli vypravěče, který provází ságu už od první epizody. Příběh plyne jako ve filmu. Velmi přehledné je herní menu, ve kterém jsou všechny sesbírané předměty, vize z budoucnosti varující před nebezpečím a vztahy postavy s ostatními členy jednotky.
Hra ovšem i přes napínavý příběh trochu ztratila na zábavnosti. Na dialozích, které byly vždycky největší předností série, už tolik nezáleží a děj se oproti minulým dílům změní jen párkrát. Vše se převážně rozhoduje během akčních scén, hráč musí mačkat symboly na joysticku v rytmu srdečního tepu nebo zběsile klikat na jedno tlačítko, které na PS5 není ani barevně rozlišené. Špatně značené tlačítko hráče stojí spoustu vteřin a nakonec může vést ke smrti postav.
Hra je ve skupině lidí mnohem zábavnější
Herní doba House of Ashes je odhadována zhruba na pět hodin a je v hráčových silách ji dokončit za večer, ideálně s přáteli v módu filmového večera. Každý si může vybrat jednu, nebo více postav. Pokud hrdina zemře, hráč končí.
I přes velkolepou závěrečnou scénu přichází pocit, že všechna hráčská rozhodnutí nic neznamenala, protože na konci nestihl včas zmáčknout tlačítko ovladače. Malé množství zásadních rozhodnutí, které příběh celkově změní, nemotivuje hrát House of Ashes znovu. Naštěstí má člověk možnost projít příběhem z trochu jiného úhlu v takzvaném „Curator´´´´´´´ s cut“ (pozn. curator´´´´´ s cut je bonusový herní mód odemknutelný po dokončení hry) . Zde se může podívat na různé situace z pohledu jiné postavy.