Práce je bídně málo a Jančura nemá šanci, tvrdí pražští taxikáři
Nadstandardní služby a nízké ceny taxíků. Na ty bude lákat nové zákazníky majitel Student Agency Radim Jančura, jenž má 80% podíl v pražské taxi službě Tick Tack. Jak nízké ceny nasadí a o jaké služby půjde, ale neprozradil. Prý nechce,aby měla konkurence šanci se připravit. Plný provoz nové taxi služby by měl být spuštěn po skončení letních prázdnin.
Pražští taxikáři však na rozdíl od Jančury vidí jeho podnikatelský záměr skepticky. „Tuhle práci dělám už třicet let a za tu dobu většina firem nebo podnikatelů shořela. Práce je totiž málo a je to čím dál horší,“ komentuje situaci Miloslav Bečka (62), který pracuje u společnosti AAA radio taxi.
Problémem by mohla být cena
Bečka tvrdí, že nové konkurence se nebojí. Vadí mu ale, že majitelé taxi služeb si mohou ceny regulovat sami. „Může se stát, že Tick Tack přijde s hodně nízkými sazbami, což by mohlo donutit taxikáře také snižovat částky za kilometr a mohli by tak prodělávat,“ dodává s tím, že Magistrát hlavního města Prahy určuje pouze nejvyšší sazbu cen, nikoliv nejmenší.
Jančura chce pořídit velký počet luxusních vozů, z toho však pražští taxikáři strach nemají. Podle nich jde o nereálný cíl. „Nevím, jestli je výhoda, že bude mít drahá auta. Zajímalo by mě totiž, koho v nich bude vozit,“ říká Oldřich Haná (67), který soukromého taxikáře dělá již čtyřicet let. Podle něj totiž práce opravdu ubývá a proto nemá nová konkurenční firma šanci na trhu obstát.
Míst na parkování je málo
Bečka si myslí, že problém bude i v počtu míst, kde mohou mít taxikáři svá stanoviště.„Myslím si, že všechna exkluzivní místa na parkování jsou už dávno rozebraná. Vetší firmy s taxíky o tyhle fleky doslova bojovaly,“ vysvětluje s tím, že občas musel majitel někoho na úřadech podplatit, aby se k výhodným placům vůbec dostal a udržel si je.
Nadstandardním službám, které by měly Tick Tacky poskytovat, se taxikáři diví. Nechápou, jaké služby navíc si Jančura představuje. „Kafíčko, noviny nebo něco k jídlu? To by se zákazníky museli jezdit na dlouhé cesty, aby to mělo smysl,“ říká Haná.
Jančura chce do roka vybudovat v Praze jednu z největších taxi služeb. Důvod, proč se rozhodl do tohoto projektu jít, je, aby napravil špatnou reputaci taxikářů. Tvrdí, že jeho společnost je šestihvězdičková taxi služba. Což má symbolizovat především výjimečnou kvalitu. Tou se také mají od ostatních řidičských služeb lišit a napravit tak jejich špatnou pověst. Přesný počet aut, která společnost nakonec nakoupí bude ale záviset především na poptávce lidí.