Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Popularita rozvozových společností roste. Zájmu nahrává lidská pohodlnost i panika

Z regálů obchodů kvapem ubývají trvanlivé potraviny. Lidé nakupují v obavách z koronaviru, například firma Rohlík.cz byla v tomto segmentu nějaký čas prakticky vyprodána. Bez ohledu na strachy z pandemie jsou online supermarkety a rozvozové společnosti v Česku v kurzu.

Ještě před deseti bylo nemožné, aby si člověk objednal jídlo z oblíbené restaurace, která nenabízí vlastní rozvoz. V současné době si ale lidé mohou nechat dovézt nejen hotové jídlo, ale i potraviny z online supermarketů. Rozvozové společnosti, z důvodu velké poptávky po svých službách, rozšiřují pole působnosti už i do menších měst a vesnic. 

Zájem o jejich služby se nyní skokově zvýšil v posledních dnech v souvislosti s tím, jak se lidé snaží pro jistotu předzásobit trvanlivými potravinami. „Prodeje například luštěnin, paštik nebo dětské výživy jsou zhruba pětkrát větší než obvykle. Za den toho prodáme tolik, jako normálně za týden. Momentálně máme úplně vyprodaný sklad,“ komentoval 26. února pro web Forbes.cz ředitel společnosti Rohlík.cz Tomáš Čupr. Dodal, že se poprvé od založení firmy stalo to, že by lidé nakupovali více než o Vánocích. V mezičase se firmě podařilo zásoby doplnit. 

Cesta zabere polovinu času 

Lidí, kteří si nechávají dovést jídlo od rozvozových služeb, je stále více bez ohledu na obavy z koronaviru. „Během denní špičky rozvezeme přibližně 2500 jídel a meziročně jsme zaznamenali nárůst objednávek o více než padesát procent,“ přibližuje situaci na trhu Břetislav Stromko (37), marketingový ředitel společnosti Dáme jídlo. Vedle rozvozu jídla roste podobnou rychlostí také popularita online nákupu potravin. „Minulý rok jsme doručili zhruba 100 tisíc objednávek, což je o polovinu více, než v předcházejících letech. Postupně se snažíme pokrývat stále větší část České republiky,“ řekl pro web zboziaprodej.cz letos v lednu generální ředitel společnosti Košík.cz Tomáš Jeřábek. 

To, že online supermarkety začínají rozvážet potraviny stále více za okraj velkých měst, potvrzuje i studentka Nikola Míková (21) z malé vesnice Neumětely ve Středočeském kraji. Tam začala letos v únoru jezdit společnost Košík.cz a Míková toho hned využila. „Do nejbližšího velkého supermarketu to mám dvacet minut jízdy autem. Nákup i s cestou mi tedy zabere nejméně hodinu a půl. A protože jsou ceny stejné jako v klasických obchodech, tak raději zaplatím maximálně třicet korun navíc a nemusím nikam cestovat,“ vysvětluje svou situaci Míková.

Není nad domácí svíčkovou

V odlišné situaci je prodavačka Pavla Brůžková (21), která přes týden bydlí v Praze a na víkendy jezdí za rodinou do středočeských Hostomic. Tam ale potraviny ani jídlo zatím nikdo nevozí, takže rozvozových společností může využívat pouze v hlavním městě. „Když se mi nechce vařit, tak si objednám už hotové jídlo až ke dveřím mého pražského bytu. Většinou tak pětkrát do měsíce,“ popisuje Brůžková a dodává, že je pro ní ušetřený čas daleko výhodnější. Nevadí jí dát k ceně jídla navíc šedesát korun za krabičku a dovoz.

V nejbližší době by si ovšem mohla Brůžková objednávat potraviny i o víkendech. „Poptávku po rozvozu jídla registrujeme ze všech regionů, takže chceme pokrývat stále větší část České republiky,“ říká Břetislav Stromko. Trochu jiný postoj než Brůžková zastává číšník Petr Záruba (28) z Prahy. Přes týden si sice jídlo z jeho oblíbených restaurací objednává, o víkendu na to ale chut´ nemá. „V týdnu chodím většinou na odpolední směny, takže se vracím domů až večer. Hotové jídlo mi tedy pomůže. Ale když jedu na víkend k babičce na venkov, nedokážu si představit, že bych si místo domácí svíčkové objednal třeba čínské nudle,“ vysvětluje Záruba.


Jiří Lizec
Jiří Lizec
Jsem studentem třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky v Praze (VOŠP). Od dětství se zajímám o všechno, co se týká sportu. Závodně jsem plaval a dělal moderní pětiboj. V současnosti hraji rekreačně florbal a fotbal.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.