Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Odmaturovat a šup sklízet slávu na internet. Škola U2B chce vychovat nové youtubery

Na první pohled se může zdát, že vznikla jen další multimediální střední škola. Zdání však klame. Škola U2B se rozhodla oslovit děti toužící po internetové slávě a otevřela speciální youtuberský obor. Ani opravdu vysoké školné ale úspěch nezaručí.

Speciální zaměření školy a poplatek za studium ve výši 312 tisíc korun ročně zaručuje netradiční a poněkud bizarní nadstandard. Místo přeplněnými ranními autobusy mohou vyvolení žáci do školy jezdit limuzínou. Jen at´ všichni vědí, že se veze budoucí internetová hvězda! Ještě přidat červený koberec a vysílat online vlogy z příjezdů do školy. 

Peníze však nezaručují úspěch a jistotu, že se žáci ve vytoužených influencerských vodách prosadí. Do karet jim nehraje vrtkavost žádaného obsahu. To, o čem se žák bude učit, že je továrnou na zhlédnutí, nemusí být už o rok později relevantní. Proč by tedy člověk měl studovat a platit za něco, co se ve výsledku nedá naučit? Když náhodou kariéra influencera nevyjde, jedinými zadními vrátky by snad mohl být všeobecný multimediální přehled a schopnost absolventů pracovat s moderními technologiemi.

První tvůrci videí začínali s natáčením hlavně pro zábavu, protože v počátcích rozmachu českého YouTube se z něj jen těžko dalo vydělávat. Maturanti školy U2B by však už měli odejít se schopnostmi, jak díky sociálním sítím dosáhnout finanční svobody. Otázkou však je, zda se z absolventů nestane spíš další partička, která bude dětem prodávat předražené cetky v podobě hrnků s vlastními obličeji a gumových náramků, či cokoli jiného, za co jim někdo zaplatí. A to s jediným cílem – vytěžit z fanoušků tolik peněz, kolik se jen dá. Česká scéna ale další takové pseudopodnikatele nepotřebuje, protože už tak v tomto oboru praská ve švech. Youtuberem Tarym s figurkou s ulamujícími se končetinami počínaje, instagramerkou Nelou Slovákovou a jejím rouškovým fiaskem konče.

Není navíc vůbec jisté, zda je sázka na influencerství dlouhodobá kariérní vyhlídka. Práci na sociálních sítích totiž doprovází rizika v podobě přísných pravidel i nejisté náklonnosti publika. Stačí jedno nevhodné vyjádření a sen o internetové celebritě skončí stejně rychle jako video na TikToku. V případě, že žáci budou na škole studovat jen s vidinou, že se stanou hvězdami internetu a peníze se jim samy posypou, může se stát, že je limuzína poveze spíš na úřad práce.


Barbora Vošahlíková
Barbora Vošahlíková
Jsem studentkou třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky. Zajímám se o domácí témata a společenské problémy.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.