Návštěva O2 areny neznamená jen dobrý hokej. Nabízí i pestrou zábavu
Největší multifunkční halu v Česku letos navštíví několik světoznámých osobností. Diváci se zde mohou těšit na show Twenty One Pilots, Katy Perry nebo Pitbulla. Kdo ale nechce čekat do příjezdu hudebních hvězd, může zavítat do O2 areny třeba na hokej. Kromě sportovního zážitku dostane i velkou dávku zábavy mimo led.
Často ve sportu platí, že čím lepší výsledky a sportovní výkony, tím větší divácké návštěvy. A naopak. To se ale neděje u pražské hokejové Sparty. Ta čeká už neuvěřitelných osmnáct let na titul z české extraligy. Přesto si do haly nachází cestu každou sezonu stále více lidí. Diváci tam totiž kromě hokeje narazí také na spoustu zábavy na tribunách.
„Chodím do O2 areny pátým rokem a musím říct, že to, jak klub pracuje s kostkou nad ledem a neustále nějak zapojuje diváky, je skvělé,“ neskrývá nadšení fanoušek Honza Čihák, který v Praze studuje vysokou školu.
V ročníku 2014/15 si do největší české arény našlo na hokejové zápasy Sparty cestu průměrně 6 116 diváků. Poté se každý rok návštěvnost navyšovala o několik stovek. Například v v sezoně 2018/19 už to bylo 9 042 osob. V letošním ročníku základní části to bylo dokonce 12 804 fanoušků.
Show občas nahrazuje hokej
Během posledního kola základní části se v O2 areně hrálo vyostřené utkání mezi zástupci Prahy a Brna. Neboli Sparta proti Kometě. I když už o nic moc nešlo, do hlay si našlo cestu 12 272 diváků. Na ledě se toho moc zajímavého nedělo, přesto se lidé na ochozech bavili. Například střelba triček do tribun domácími maskoty sklidila úspěch. Mnoho fanoušků se snažilo tričko chytit za každou cenu.
Pobavila také hra během pauzy, kdy měl jeden fanoušek příležitost najít si suvenýr ze zápasu pod kartami. Takové spart´anské pexeso. Vybraný št´astlivec hned při první volbě našel dres, nakonec ale nestihl najít druhou polovinu karetní dvojice. Vyprovozen byl alespoň potleskem O2 areny.
Novinka během play-off
Sparta nehodlá v nastoleném trendu zábavy polevovat a před nejdůležitější částí sezony, play-off, připravuje pro diváky i jednu novinku. „Chystáme show světových parametrů pomocí světelných náramků, které O2 arenu během každého zápasu rozsvítí,“ říká tiskový mluvčí HC Sparta Praha Marek Táborský. A dodává, že podobou akci mohli fanoušci vidět například při koncertech Coldplay nebo při finále nedávno v zámoří hraného hokejového turnaje 4Nations.
Nejen kostka baví
Při zápasech Sparty fandy zaujme bohatý doprovodný program nejen na kostce. Součástí každého utkání jsou dva maskoti Spart´ák a Spartax, kteří mají obleky válečníků. Ti by měli zaujmout hlavně mladší obecenstvo.
„Maskoti jsou velice důležitým a specifickým ambasadorem klubu. A jelikož je milují zejména děti, z pohledu klubu to může být skvělý startovací bod ve fanouškovském životě,“ uvádí pro iDNES.cz Tadeáš Drahorád, spolumajitel a kreativní ředitel společnosti Go4Gold, která současné maskoty hokejové Sparty pomáhala navrhovat.
Oba válečníci dělají ale radost i starším. Například předávají poukazy na VIP upgrade. Ten mohou obdržet fanoušci, kteří si před sezonou zakoupili permanentku.
Kromě toho je tu ale spousta dalších zábavných akcí. Každý v hale se může zapojit do kvízu Kahoot, kde odpovídá na pět různých otázek či spartánského kolotoče. Tam se vybraný fanoušek snaží přijít na jméno jednoho hráče z týmu. Ne všichni ale mají pro tyto věci pochopení. Diváky to může vyrušovat od dění na ledě a podpory týmu. „Upřímně mi je někdy líto aktivních fanoušků. Občas jsou ve varu a přeruší je pauza a ihned puštěná hlasitá hudba,“ popisuje student Čihák.