Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Monster Hunter Wilds: Evoluce lovu v dechberoucím světě s pár nedostatky

Monster Hunter Wilds patřil mezi nejočekávanější hry letošního roku a hned po vydání 28. února to potvrdil. Během prvních šesti hodin si ho na Steamu zahrálo 987 tisíc lidí a za první víkend vygeneroval tržby 69 milionů dolarů. Novinka přináší ambiciózní evoluci lovu s propracovaným ekosystémem a plynulejšími animacemi. Přesto ji sráží některé zastaralé mechaniky a designová rozhodnutí, která brání jejímu plnému potenciálu.

Když japonská společnost Capcom oznámila vydaní Monster Hunter: Wilds, bylo hned jasné, že toto akční RPG (hra na hrdiny s rozvojem postavy, pozn. red.) bude mít úspěch. Novinku si koupilo za první víkend přes osm milionů lidí, což z ní dělá nejprodávanějším produktem japonského studia. Jde už o šestou generaci hry, jejíž první díl vyšel v roce 2006, tehdy pouze pro PlayStation 2.

Jedním z hlavních taháků aktuální hry je detailně propracovaný svět, který se neustále mění. Třeba počasí je nyní mnohem dynamičtější. Prudké deště, náhlé písečné bouře nebo změny teploty mohou drasticky ovlivnit každou výpravu. Například v poušti mohou písečné bouře zhoršit viditelnost a donutit hráče hledat úkryt, zatímco v džungli může nečekaná průtrž mračen změnit pohybové vzorce monster a odplavit pasti.

Bojový systém prošel výraznou evolucí. Nová mechanika Hunter’s Flow umožňuje plynulejší přechody mezi útoky, pohybem a vykrýváním. Hráči mohou nově přepínat mezi různými bojovými styly u některých zbraní,  například dlouhý meč nabízí rychlejší variantu s lehčími útoky nebo silnější, ale pomalejší údery. Přibyla i možnost využívat prostředí ve svůj prospěch, třeba skákáním ze skal a stromů přímo do útoku.

Už nečekáte v načítání

Wilds sází na otevřený a propojený svět, ve kterém zmizely načítací obrazovky mezi jednotlivými oblastmi. To znamená plynulý přechod mezi lokalitami, což dává lovům ještě realističtější nádech. Hráči se mohou stát svědky epických soubojů mezi predátory, kdy se monstra vzájemně napadají nebo prchají v reakci na nové hrozby.

Monster Hunter Wilds představuje novou generaci příšer, které se chovají realističtěji než kdy dřív. Například Doshaguma, mohutný medvědovitý dravec, využívá svou sílu k ničení prostředí a přepadávání menších predátorů, zatímco Chatacabra, obojživelný tvor, si staví brnění z materiálů, které najde v okolí.

Hráči se musí připravit na komplexnější souboje – monstra mají více fází chování, přizpůsobují se stylu lovců a mohou například reagovat na konkrétní pasti jinak než v předchozích dílech.

Herní prostředí je zároveň bohaté na detaily – od jemně propracovaných ekosystémů až po důmyslně skrytá zákoutí plná tajemství. Každá oblast působí živě a reaguje na hráčovy akce, což posouvá atmosféru lovu na novou úroveň.

Technické problémy zůstávájí

Ačkoli Monster Hunter Wilds přináší mnoho inovací, není bez chyb. Jedním z největších problémů je optimalizace na PC. Hra si sice udržuje stabilní snímkovou frekvenci na konzolích nové generace, ale PC verze trpí na optimalizaci. Mnoho hráčů hlásí výrazné propady snímkové frekvence, především ve velkých soubojích nebo při změně počasí.

Také náročnost pro nováčky je jedním z velkých problémů nového dílu. Série Monster Hunter je známá svou strmou křivkou učení herních mechanik a Wilds v tomto ohledu není výjimkou. Přestože Capcom přidal několik tutoriálů a zjednodušení, pro nováčky může být vstup do hry stále složitý a frustrující.

Wilds také chybí větší inovace. Ačkoli dynamický ekosystém a otevřený svět posouvají hru kupředu, jádro lovu se v zásadě nezměnilo. Pokud někdo očekával skutečně revoluční změny v soubojích, bude lehce zklamaný. Hra stále staví na osvědčených mechanikách a evoluce je spíše postupná než radikální.

K dokonalosti krok chybí

Monster Hunter Wilds je bezesporu nejambicióznější díl série. Nabízí dechberoucí svět, inovativní ekosystém a plynulejší boj. Fanoušky čeká nejlepší lovecké dobrodružství, jaké kdy Capcom přinesl.

Na druhou stranu optimalizace na PC, složitost pro nováčky a chybějící zásadní revoluce mohou trochu zkazit dojem. Přesto jde o skvělou hru, která posouvá hranice žánru akčních RPG a dokazuje, proč je Monster Hunter stále jednou z nejpopulárnějších sérií na světě.


Filip Antoni
Filip Antoni
Jsem studentem druhého ročníku. Zajímám se o sport, esport a vlastně o všechno. Jsem fanoušek LA Dodgers, Chelsea FC. Ve volném čase si zahraju League of Legends nebo třeba šipky.
Další články autora