Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Maskot Bobek během šampionátu. Zdroj: archiv autora

Hokejový šampionát v Česku: vysoká návštěvnost, dostupné ceny vstupenek, ale i předražené pivo

Česká republika hostila mistrovství světa v ledním hokeji po devíti letech. Do Prahy a Ostravy, kde se šampionát konal, přijeli fanoušci z celého světa. Užili si českou kulturu a mimořádně povedenou hokejovou atmosféru.

Fan zóna vedle O2 areny byla po celý turnaj zbarvena do všech možných barev dresů fanoušků z celého světa. Mezi nimi se v Praze objevil i Švýcar Mark Gigger, který jezdí podporovat reprezentaci každý rok. „Je to tu úžasné. Procestoval jsem Švédsko, Lotyšsko, Rusko nebo Slovensko, ale tady se mi libí nejvíc. Je tu krásná architektura a dobré jídlo,“ nadšeně říká Gigger.

To, že byla sportovní událost divácky úspěšná, potvrzuje i Jan Kuklík, PR manažer šampionátu: „Velice si vážíme všech pozitivních reakcí na atmosféru v hale nebo během předzápasového programu v oficiálních fan zónách,“ zmiňuje Kuklík.

Jak je možné, že zrovna Česká republika vládne po organizační stránce hokejovému světu?

Lístky za lidovou cenu

Vstupenky na utkání mistrovství světa se začaly prodávat na podzim minulého roku. Zejména o zápasy Česka byl opravdu velký zájem. Podle statistik z webu Českého hokeje se do soutěže o nákup přihlásilo 800 tisíc zájemců. Ti št´astní si pak mohli koupit lístky, které se cenově pohybovaly od tisíce do tří tisíc korun.

Ostatní Češi ale nemuseli smutnit. MS nabídlo i jiné atraktivní zápasy Kanady či Finska. Na jejich zápasy se prodávaly lístky od 290 korun. „Mrzelo mě, že jsem nesehnal lístky na Čechy, pak jsem si ale uvědomil, že můžu vidět i další skvělé zápasy. Byl jsem na Kanadě proti Británii, skvělý zážitek,“ dodává dvaadvacetiletý fanoušek Jakub Moravec.

Celý šampionát však doprovázely drobné skandály s falešnými lístky. Některé QR kódy odkazovaly na zubaře v Praze, nebo na to, jaké mělo být počasí. „V prvním týdnu šampionátu jsme evidovali něco přes dva tisíce nahlášených podvodů s překupnictvím nebo podvodným prodejem na hokejový šampionát,“ říká mluvčí Policie ČR Eva Kropáčková

Předražený sortiment ve fan zóně

Pokud divák nesehnal lístek na zápas, atmosféru mistrovství si mohk užít i tak. Vedle obou hokejových stánků byly totiž připravené fan zóny, které pojaly až osm tisíc lidí. Vstup do nich byl zdarma, tam ale cenová přívětivost končila. Za půllitr točené plzně zaplatil návštěvník 110 korun, navíc sto korun stála záloha za kelímek. Burger či wrap vyšel přibližně na 250 korun.

Vyšší ceny ale vadily hlavně Čechům. Pro finského nadšence Rasmuse Jorgense to byl ráj na zemi: „Ceny v Česku? To je pro mě pohádka. U nás na hokeji stojí pivo okolo tří stovek, když to převedu na české koruny. Pak jsem přišel do hospody a začal jsem se smát. Pivo za dvě eura? To je snad nějaký vtip?“ povídá s úsměvem na tváři a se dvěma plastovými kelímky plzeňského piva v ruce.

NHL může závidět

Nejen fanoušci, ale i samotní hráči byli z atmosféry mistrovství nadšení. Pro internetový server Hokej.cz uvedl během turnaje kapitán kanadské reprezentace John Tavares: „Skvělá atmosféra. Fanoušci tu stojí a skáčou, což je pro nás něco úplně jiného. Snažíme si to užívat, v Kanadě to často nezažíváme.“ Podle kanadského útočníka byla atmosféra na šampionátu lepší, než na většině zápasů zámořské NHL, což je nejprestižnější hokejová liga na světe.

Německý deník Bild popisoval, že fanoušci měli přijet už jen kvůli atmosféře, i bez vstupenky. „Lístek jsem na náš výběr sice nesehnal, ale i tak jsem vyrazil. Praha je krásné město, kde se dá dělat spousta věcí a hokej je takový bonus,“  líčí mladý Rakušan Kryštof.

Hokejové mistrovství světa v Praze a Ostravě překonalo rekord v návštěvnosti. Na turnaj zavítalo celkem 797 727 diváků. Pokořilo se maximum z roku 2015, kdy se šampionát odehrál také v Česku.


David Chuchma
David Chuchma
Jsem studentem 3. ročníku na Vyšší odborné školy publicistiky. Ve volném času vedou skautský oddíl, rád sleduji fotbal a hokej. Zajímám se o českou i světovou politiku.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.