Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Fotka členů kapely Scoop. zdroj: bandcampová stránka kapely

Hardcorová kapela Scoop vydala debutové album. Surový zvuk, tvrdé riffy a co nejkratší stopáž písniček

Pětičlenná hardcore punková kapela Scoop vydala na konci února své debutové EP Curb Justice. Na něm je pouze pět krátkých, úderných nahrávek, kterými do tuzemských končin přináší přehlížený chain punk. Nové album pokřtili 29. března v Praze v Eternii v rámci festivalu Unreal Tournament 2.

Zkouší spolu jen něco málo přes rok, a už se chystají na evropské turné. První koncert odehráli Scoop jen pár týdnů od první zkoušky a to rovnou s americkými SPY, které považují za svou velkou inspiraci.

Scoop se svou debutovou nahrávkou přináší svěží přístup, postavený primárně na chuti hrát naživo co nejvíc. EP Curb Justice má pět písní a celé trvá něco málo přes devět minut. Každá píseň má tedy méně jak dvě minuty, jsou rychlé, jednoduché a vystavěné na agresivních riffech, které fungují jak na koncertech, tak při klidném poslechu doma nebo ve sluchátkách.

Na svých bandcampových stránkách označuje kapela žánr, který hraje, mimo jiné za chain punk.  Jde o moderní mutaci hardcore punkové hudby, která si zakládá na neučesaném zvuku nahrávek. Kloubí v sobě to nejlepší z hardcore punku 80. let a přelomu nového tisíciletí, ale zachovává si současný nadhled nad hudbou a retro nijak neromantizuje. Přesně tak zní noví Scoop, kteří na svém debutu dokazují, že je možné mít kvalitní a promyšlený zvuk, aniž by museli tratit na nabuzených zvucích kytar či punkové energii.

Goblini vítezí, lidé spolupracují

Členové kapely se nijak netají svou láskou k již zmíněným SPY, které jednohlasně označují za svou inspiraci. Svůj první koncert Scoop odehráli právě jako jejich předskokani. Během společného koncertu se navíc dohodli s americkým zpěvákem Peterem Pawlakem na nahrání společné písně, s čímž jim pomohl i zvukový inženýr Charles Toshio, který pracoval na zvuku jak Spy, tak i debutu Scoop.

O tom, že Scoop plně využívají přátelských vazeb hardcore punkové scény tak nemůže být pochyb. Vypovídá o tom i přítomnost Tomáše Mitury z pražských Vole v jediné písni z nového alba, která je v češtině: „Lidi jsou mrtví, goblini vítezí.“

Obal alba si nechali vytvořit od umělce vystupujícím na Instagramu jako Seerus. který má za sebou například desítky hudebních plakátů nebo dalších obalů alb. Samotné nahrávaní kazety proběhlo v malém studiu kamaráda Scoop Lukáše Rybníčka, vše dle ozkoušených DIY metod.

rozhovoru pro Radio Wave zpěvák kapely Miroslav Vorlíček řekl, že se písničky snaží skládat podle toho, co by je bavilo poslouchat jako posluchače – a tento fanouškovský, zanícený přístup k hudbě je znát na celém EP. Curb Justice jednoduše ukazuje, že nejlepším způsobem jak dělat hardcore, je milovat hardcore a dělat hudbu takovou, jakou by interpreti či interpretky chtěli sami poslouchat.


Jan Skořepa
Studuji druhý ročník na Vyšší odborné škole publicistiky. Zajímají mě sociální témata a nezávislá hudební scéna.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.