Umyjme si ruce nad prázdnými regály českých obchodů
Je jedno, kolikrát média upozorňují na to, že v posledních dnech přibývá více vyléčených lidí než těch, co zmíněnému viru podlehli. Někteří Češi také ignorují fakt, že pravděpodobnost nákazy a následné smrti člověka v produktivním věku na koronavirus je asi stejně velká jako to, že křečkující Čech stihne dojíst všechny nakoupené potraviny dřív, než projde jejich trvanlivost.
Největší chyba je ale přístup masových médií, která kvůli pár klikancům navíc neustále recyklují hrozby koronaviru a věnují mu více prostoru, než by bylo zdrávo. Pak se nedivme, že Italové jsou dnes v České republice vítáni asi stejně, jako Andrej Babiš 17. listopadu na Národní třídě.
Hysterie kolem koronaviru se ovšem netýká pouze Česka. Mediální masáž a následný strach škodí obchodu a podnikání po celém světě. Například poměrně oblíbené mexické pivo Corona jen kvůli svému názvu podobnému zákeřnému viru už nyní na paniku silně doplatilo. Firma vyčíslila propady prodeje na 170 milionů dolarů.
S prvním březnovým dnem potvrdila první nakažené i Česká republika. Proto by měli Češi místo vykupování obchodů věnovat zvýšenou pozornost své hygieně, která je podle expertů tou nejlepší prevencí. Je na nic, že má člověk ve sklepě takovou zásobu rýže, že by se jí mohl ládovat do smrti, když si po příchodu domů neumyje ruce. A mimochodem – antibakteriální gel je proti virům k ničemu…