Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Multimediální centrum v Praze. Zdroj: Generace20

GLOSA: Evropu v srdci Prahy nezažijete

Multimediální centrum Evropské unie od půlky dubna láká na nový projekt s názvem Zažijte Evropu. Oproti monumentální interaktivní výstavě v Bruselu, která je vzorem té pražské, je tu jen jedna místnost, v níž se na 100 m² demonstruje fungování EU, a kde se snaží připomenout blížící se eurovolby za každou cenu.

Již u vstupu na návštěvníky svítí tabule, která čas do voleb odpočítává. Na ty v rámci výstavy nejde kvůli všude číhajícím QR kódům zapomenout. V přízemí expozice se nachází digitální panely s fotkami europoslanců a komisařů, mezi kterými lze listovat jako v telefonních kontaktech. Celkový dojem je i přes vizuálně pěkné provedení vlažný. Většina dotykových obrazovek totiž zlobí nebo vůbec nefunguje. Náprava je prý v procesu.

Co ale pracuje na jedničku je virtuální fotokoutek. Díky němu se vaše fotka s některým z mnoha agitačních sloganů, jako „Evropa je důležitá, protože společně dokážeme ubránit demokracii,“ objeví ve všech dalších centrech EU.

Jedna velká rodina

Představu, že sedmadvacítka je jedna velká rodina, podporuje kromě sloganů i dvoumetrová mapa bez hranic, jejichž smazání však zároveň návštěvníkům značně ztěžuje orientaci. Řada obrazovek nabízí zpovědi Evropanů s tím, jak Brusel ovlivňuje jejich životy. Příspěvek za Česko začíná slovy: „Když si dáte jedno pivo, tak si dáte druhé pivo a pak třetí,“ ozývá se „běžný“ občan EU Stanislav Bernard, majitel stejnojmenného pivovaru.

Nejlákavější atrakcí centra je bezpochyby hra na europoslance, kde si skupiny čítající minimálně 16 osob mohou vyzkoušet diskutování u mikrofonů a hlasování. Na ní je však nutné se registrovat a všechna místa jsou až do července plná.

V druhém patře se pak nachází vrchol výstavy: unikátní 360° kino, kde se pouští lehce propagandistický krátký film na podporu sjednocené Evropy. Některým divákům včetně průvodkyně se dělá během projekce špatně, a musí se jít ven nadýchat čerstvého ryze českého vzduchu. Kdo vydrží náročný formát a mírně podlézavý obsah, může si vzít při odchodu na recepci bonbónek a omalovánky.


David Chuchma
David Chuchma
Jsem studentem 3. ročníku na Vyšší odborné školy publicistiky. Ve volném času vedou skautský oddíl, rád sleduji fotbal a hokej. Zajímám se o českou i světovou politiku.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.