Chceme zviditelnit umělce, kteří mají potenciál, říká moderátor projektu Art Blok
Do rozhovorů si tým Art Blok zve hosty kulturního zaměření. „Našim cílem je zmapovat českou kulturní scénu,“ popisuje projekt Vinařický. Snaží se proto obsáhnout různé druhy uměleckých profesí. „Chceme tu být pro lidi, kteří se o kulturu zajímají, ale i pro ty, co by o ní chtěli vědět víc a netuší, kde mají hledat. Snažíme se zvát i umělce, kteří nedostávají tak velký mediální prostor jako například populární zpěváci a herci,“ dodává. V rozhovorech se tak objevil slamer Anatol Svahilec nebo kulturní manažer Martin Kontra.
Tvůrci si však do první série rozhovorů pozvali i umělce, kteří už známí jsou. K takovým hostům patřili například herečka Anna Kameníková, momentálně zviditelněná díky seriálu České televize Božena, nebo umělec a tanečník Kristián Mensa, který spolupracoval s Adidas na reklamě. Vinařický ale odmítá, že si známější osobnosti zve, aby Art Blok zviditelnil. „Nepřijde mi, že bychom měli v první sérii někoho, kdo je vyloženě slavný. Koncept spočívá v tom, že do rozhovorů řadíme známější lidi s méně známými, ale pořád má projekt přidanou hodnotu, že chceme odkrývat umělce, kteří podle nás mají velký potenciál,“ dodává. Mezi takové řadí i osmnáctiletou zpěvačku Amélii Sibu nebo synth-popové duo JayRõ z Berlína.
Konzumentů kultury je spousta
Právě představováním nadějných umělců se chce Art Blok lišit od konkurence. Rozhovorových platforem je na internetu více, často ale slouží jako PR určité značky nebo se nezaměřují výhradně na umělce. „Náš docent na Arts managementu Jiří Patočka říká, že konzumentů kultury a zájemců o ni je moc, takže i kdybychom se nijak nelišili, pořád budou lidé, které to bude zajímat,“ říká Vinařický. Jako další z výhod zmiňuje prostory, ve kterých natáčejí. „Když je to možné, rozhovor se odehrává v kreativním prostředí umělce, což je povětšinou u nich doma. Dostáváme se tak na zajímavá místa a nabízíme divákům na hosta detailnější pohled,“ dodává.
Mezi konkurenční výhody pořadu řadí Vinařický i dva formáty nad rámec rozhovorů, které k nim přidávají. Jednou z nich jsou showcase, tedy krátké ukázky z toho, co umělci veřejnosti nabízí. „Snažíme se, aby divák hosta opravdu poznal. To znamená, jak daný člověk začínal a co dělá teď,“ vysvětluje. Dalším je pak formát s názvem Quicktalk. V něm pokládá hostům otázky, na které musí dotazovaný rychle a stručně odpovědět. „Rádi experimentujeme, takže projekt stále vyvíjíme, i když už běží,“ dodává Vinařický, který je zároveň i dramaturgem projektu. V první sérii, která odstartovala v listopadu 2020, vycházely rozhovory každou neděli. Nyní tým Art bloku připravuje sérii druhou.