Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

A jak to bylo dál? Bez sexu, ale zato s pořádnou sentimentalitou

Seriálová televizní klasika Sex ve městě se na konci minulého roku dočkala pokračování pod názvem A jak to bylo dál… Místo náhodných známostí a diskusí hlavních hrdinek o sexu se ale diváci dočkali „jen“ neustálého řešení, jak se vypořádat s životem po padesátce. I když se nový seriál dá vnímat jako pokračování po delší časové odmlce, s původním Sexem ve městě toho moc společného nemá. Navzdory totožným hlavním postavám se totiž jedná o dva odlišné seriály.

Stejně jako většina devadesátkové tvorby, i Sex ve městě samozřejmě zestárnul. O znovuzrození této legendy se tak tvůrci pokusili natočením pokračování s názvem A jak to bylo dál… (And Just Like That…). V něm už ale nejde o hledání toho pravého a rozpustilost hlavních hrdinek, se kterými bylo možné se ztotožnit. Nyní se jedná o vážný seriál s prvky dramatu, řešící témata jako stárnutí nebo ztrátu blízkého.

Stejné obsazení, jiné osobnosti

Ačkoliv úvodní scéna rozvlní vnitřní nostalgickou strunu, fanoušci, kteří se těší na vnitřní monology hlavní hrdinky, hudební znělku seriálu nebo ikonicky humorné scénky se sexuálním podtextem, zřejmě při sledování A jak to bylo dál… zažijí mírné zklamání. Místo rozverného života žen dostanou diváci tvrdou realitu, v níž hlavní hrdinky (padesátnice) řeší sex svých potomků, menopauzu a barvení šedin. Jedná se tak o úplně jiný seriál, i když se stejným obsazením. 

Ani Sarah Jessica Parker (Carrie), Cynthia Nixon (Miranda) a Kristin Davis (Charlotte) už nejsou stejné, jako bývaly. S přibývajícím věkem se herečky změnily nejen po fyzické stránce. Vedle vrásek a plastik na tvářích postav můžeme v seriálu vidět i postoje, které herečky zastávají v reálném světě. Spolu s nimi se tak vyvinulo i pokračování seriálu. 

Hlavní komponent, kterým je móda, si jedinečnost zachoval. V nové sérii se o módní stránku namísto předešlé kostymérky Patricii Fieldové starala její někdejší spolupracovnice Molly Rogersová. O výstřední kousky předních světových návrhářů diváka pokračování neochudí.

Sex nahradila filozofie

Ústřední motivy jako ztráta, zklamání a pocit nejistoty jsou naprosto v pořádku. Kdyby totiž hlavní postavy, kterým je už přes padesát let, řešily pořád totéž co ve třiceti, bylo by to trapné. Na druhou stranu se ale tvůrci nepouští do moc hlubokého filozofování. Důvodem může být křehká hranice u témat okolo postav různých ras, orientací a pohlaví. Hlavní hrdinky se s těmito tématy v seriálu setkávají, vyrovnávají a snaží se je řešit. Série tím logicky odráží současné klima v USA.

Obecně v seriálu ubylo sexu a humoru, a přibylo naopak tklivosti, kterou ždímá celá druhá epizoda soustředěná na téma ztráty. Dřívější rozpustilé hovory hlavních hrdinek o lásce, sexu a vztazích nad sklenkou vína se nyní vždy zvrtnou k vážnému depresivním hovorům o smrti nebo radosti ze života.

Začátek byl fiaskem

Nový seriál je spíš podivným zobrazením padesátnic, které řeší problémy mladé generace a snaží se s nimi vypořádat. Počáteční přehrávané výkony hereček se nicméně postupem času stávají více uvěřitelné a sympatičtější projevy postav vedou k nostalgickému vzpomínání na původní série.

A jak to bylo dál… tak svého předchůdce jen vzdáleně připomíná. Jedná se spíš o sentimentální jízdu pro věrné fanoušky z devadesátek. Zásluhu na tom má především starý byt hlavní postavy Carrie, módní odkazy, které jsou k vidění v každém díle, Charlottina nekončící touha po dokonalé rodině a Mirandina nebojácnost.


Nikola Švihnosová
Nikola Švihnosová
Jsem studentkou třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky v Praze. Věnuji se sportu, ráda čtu a trávím čas v přírodě.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.